AERO 2
Pojazdy wysokiej mobilności przeznaczone do desantowania
AERO 2 to pojazd o wysokiej mobilności z napędem 4×4 produkowany przez Auto Podlasie Sp. z o.o. a zaprojektowany AP Solutions Sp. z o.o. Jest to nowa wersja pojazdu AERO, który z sukcesem jest od lat użytkowany przez polskie Siły Zbrojne i dowódł swojej niezawodności, zdolności desantowych, biorąc udział w wielu międzynarodowych ćwiczeniach i zadaniach.
Jest przeznaczony do transportu ładunków i zaopatrzenia w różnych warunkach klimatycznych oraz trudnych warunkach terenowych.
W szczególności jest zaprojektowany do desantowania techniką spadochronową, transportu: drogą powietrzną na pokładach statków powietrznych (C-130 Hercules, C295M CASA), transportem morskim, drogowym, kolejowym, na zawiesiu pod śmigłowcem.
Niska masa, kompaktowe wymiary, sprawdzony układ napędowy w połączeniu z dynamicznym wysokoprężnym i wolnossącym silnikiem, napędem na obie osie powodują, że jest to pojazd o wysokich możliwościach terenowych.
Wysokiej jakości materiały w połączeniu z doświadczeniem gwarantują długotrwałą i niezawodną eksploatację w siłach zbrojnych.
Na specjalne zamówienie końcowego użytkownika dostępne są różnorodne wersje specjalistyczne oraz szerokie wyposażenie dodatkowe jak: miękki składany dach, dach „hardtop”, wersja cargo lub pod zabudowy specjalistyczne, wersja 2- i 4-ro osobowa, obrotnica na dachu, uchwyty na broń, wersje opancerzone i wiele innych…
- Zrzutu na platformie PDS V 108’’ 16 ft. Z dwoma spadochronami G-11 i spadochronem ekstrakcyjnym;
- Transportu na pokładach statków powietrznych: C-130 HERCULES, C-295 CASA (po złożeniu klatki), C-17;
- Transportu na zawiesiu pod śmigłowcem;
- Samozaładunku, transportu wyposażenia i zaopatrzenia na zrzutowisku, w szczególności z wykorzystaniem Container Delivery System CDS A-22;
- Transportu wyposażenia i zaopatrzenia w składzie patrolu pieszego jako „muł na kołach”;
- Ewakuacji chorych lub rannych jako CASEVAC z pomocą noszy Talon II mocowanych na platformie ładunkowej;
- Holowania jednej lub dwóch przyczep specjalnych zgodnych ze standardami NATO (sprzęg i złącze);
- Holowania systemów artyleryjskich;
- Działania jako pojazd logistyczny przystosowany do transportu ładunków o masie do 1200 kg;
- Działania jako lekki pojazd wsparcia ogniowego dla sił specjalnych lub rozpoznania;
- Działania jako pojazd do transportu sześciu żołnierzy przy wykorzystaniu składanego zestawu siedzisk na platformie ładunkowej;
- Działania jako nośnik broni strzeleckiej z wykorzystaniem składanej obrotnicy 360⁰;
- Działania jako uniwersalna modułowa platforma - nośnik do montażu różnorodnych nowoczesnych systemów pola walki: wyrzutni pocisków przeciwpancernych i przeciwlotnicznych, systemów moździerzowych;
- Działania jako pojazd lekko opancerzony po zamontowaniu zestawów opancerzenia.
Wymiary i masa
Długość:
4450 mm
Szerokość:
2140 mm (bez lusterek)
Wysokość:
2300 mm (z kołem zapas.)
Wys. po złożeniu klatki:
1500 mm (nie dot. Hardtop)
Rozstaw osi:
2890 mm
Rozstaw kół:
1575 mm
Masa własna:
2340 kg
DMC:
3500 kg
Ładwoność:
1200 kg
Załoga:
2 osoby
Silnik i układ napędowy
Typ:
R6 rzędowy
Pojemość silnika:
4,2 L
Moc maks.:
130 KM / 3800 obr
Moment maks.:
290 Nm / 2000 obr
Pojemość zbiornika paliwa:
80L + 10L
Rodzaj paliwa:
ON lub F-34
Skrzynia biegów:
Manualna 5+R opcja automat
Napęd:
4×4 dołączany przód
Skrzynia rozdzielcza:
H2/H4/N/L4
Przełożenie przekładni głównej:
4.3
Mechanizm różnicowy:
Przód i tył blokady pneumat.
ULOTKA AERO 2